پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۳۴:۲۹

کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: معاون هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با پیشنهاد اداره کل هواشناسی استان و درصورت موافقت نهادهای اجرایی شهرستان چابهار به زودی کارگروه هواشناسی دریایی در این شهر تشکیل می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، ‌دوست محمد کلیم در دیدار با شماری از مسئولان و سرمایه گذاران شیلاتی استان در چابهار اظهار داشت: تشکیل این کارگروه برای ساماندهی فعالیت‌های دریایی در زمان حاکمیت سامانه‌های آب و هوایی، وقوع پدیده‌های مخرب، به نسبت مخرب و غیر مخرب و تغییر شرایط عمومی وضعیت دریا ضروری است. وی ادامه داد: این کارگروه می‌تواند با عضویت فعالین بخش‌های مختلف دریایی شامل کارشناسان هواشناسی، شیلات، بنادر و دریانوردی، دریابانی و.... در مواقع خاصی که دریا مواج است یا یک شرایط خاص آب و هوایی بر روی دریا حاکم است جلسه تشکیل دهد و با خرد جمعی تصمیمی کارشناسی شده ای برای محدودیت‌های احتمالی در دریا اتخاذ کند .

کلیم با بیان اینکه تصمیم‌های انفرادی برای ایجاد محدودیت‌های عبور و مرور در دریای عمان کارشناسی شده نیست و به ضرر فعالیت‌های اقتصادی و توسعه ای منطقه است، گفت: با برگزاری جلسات منظم دیسکاشن هواشناسی دریایی در سطح شهرستان می‌توان کمک زیادی به فعالیت‌های دریایی از جمله بخش اقتصادی و خدماتی کرد . معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در پایان هر جلسه بر اساس شرایط دریا بولتن‌هایی تهیه می‌شود که رفت و آمد لنج‌ها و کشتی‌ها به دریا را تسهیل می‌کند. در واقع اعضای این کارگروه مصوب می‌کنند که با وجود شرایط خاص دریا کدام قایق‌ها و کشتی‌ها اجازه ورود به دریا دارند و ورود کدام یک از آنها به دریا ممنوع است‌.

معاون اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز با استقبال از این پیشنهاد و برای فراهم شدن مقدمات تشکیل این کارگروه، خواستار برگزاری جلسه با نهادهای فعال در بخش دریا شد و گفت: با تشکیل این کارگروه فعالیت‌های دریایی در زمان‌های مختلف به ویژه در دوره زمانی فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند که دریا مواج است، با ریسک کم و متناسب با شرایط عمومی دریا و فعالین بخش‌های مختلف انجام می‌شود‌. وی با اشاره بر اینکه این کارگروه برای فعالیت‌های گردشگری و توریستی نیز با اهمیت است، افزود: متأسفانه برخی مسافران به هشدار‌ها نسبت به شرایط مواج دریا توجه نمی کنند و با حضور در سواحل و گاهی با شنا در مناطق خطرناک، دچار حادثه می‌شوند.



  کد خبر : 5968
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :